نماینده مردم شیراز تصریح کرد: معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی نیز در پایان فروردین‌ماه گزارشی را در راستای اجرای وعده‌هایی که دادید از وزارتخانه درخواست کردند اما پاسخ قانع کننده‌ای داده نشده است. متاسفانه وزارتخانه اعلام کرده که تهیه طرح آمایش توسعه ورزشی کشور زمان زیادی می‌برد و نمی‌توان آن را اجرایی کرد، چرا نباید سند آمایش ورزشی داشته باشیم؟ شما به نمایندگان وعده‌هایی می‌دهید که قابل اجرا نیست.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 19 June 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: روح‌الله نجابت نماینده مردم شیراز در مجلس در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در طرح سوال از وزیر ورزش و جوانان پیرامون علت بی‌عدالتی در توزیع زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی کشور و کوتاهی در اجرای مصوبات سفرهای استانی و وعده‌های داده شده اظهار کرد: بنده خیلی روشن سوالم را مطرح می‌کنم. نقدهای بنده معطوف به عملکردها است و نقدی در خصوص شخصیت ارزشمند وزیر ندارم. توانمندی ورزشی یک مقوله است و توانمندی مدیریت ورزش کشور مقوله دیگر. روزی که دولت سیزدهم روی کار آمد و شما به عنوان وزیر ورزش معرفی شدید در صحن و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی وعده‌هایی دادید دولت هم در برنامه تحولی خود قول داد که در ورزش کشور تحول ایجاد کند.

وی ادامه داد: از جمله وعده‌های شما تغییر و تحول در وزارت ورزش به عنوان دروازه دولت مردمی، اجرای عدالت در ورزش و محرومیت زدایی در مناطق محروم، افزایش سرانه ورزشی و تحمیل پروژه‌های نیمه تمام بود و مهم‌ترین وعده شما تهیه طرح سند آمایش سرزمینی در ساخت و سازهای ورزش کشور بود که قول دادید ظرف سه ماه آن را تهیه کنید.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر آغاز به کار شما را در مهرماه ۱۴۰۰ در نظر بگیریم چند سه ماه از این مدت گذشته است و شما به این موضوع عمل نکردید. در قانون اهداف و وظایف وزارتخانه نیز صراحتا شما مکلف به تهیه طرح آمایش توسعه ورزشی کشور شدید.

نجابت در ادامه تصریح کرد: معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی نیز در پایان فروردین‌ماه گزارشی را در راستای اجرای وعده‌هایی که دادید از وزارتخانه درخواست کردند اما پاسخ قانع کننده‌ای داده نشده است. متاسفانه وزارتخانه اعلام کرده که تهیه طرح آمایش توسعه ورزشی کشور زمان زیادی می‌برد و نمی‌توان آن را اجرایی کرد، چرا نباید سند آمایش ورزشی داشته باشیم؟ شما به نمایندگان وعده‌هایی می‌دهید که قابل اجرا نیست.

وی ادامه داد: در بهمن‌ماه که برای اختتامیه مسابقات بین‌المللی بدمینتون به شیراز آمده بودید پشت تریبون رفتید و قول دادید که یک مجموعه ورزشی چند منظوره در شیراز افتتاح کنید اما بعد از یک سال که نزد شما آمده‌ام، خاطر شما نبود که این وعده را داده‌اید.

نجابت گفت: سوال بنده منطقه‌ای نیست بلکه سوال ملی است سوال بنده به صورت واضح این است که چرا تهیه سند آمایش توسعه ورزشی به نتیجه نرسیده است؟ براساس گزارش دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این زمینه توفیقی حاصل نشده است.

پیش از ایراد صحبت های نجابت، متن سوال وی از وزیر ورزش مبنی بر چرایی بی‌عدالتی در توزیع زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی در کشور و کوتاهی در اجرای مصوبات سفر های استانی رئیس جمهور و وعده‌های اعلام شده وزیر درخصوص ساخت تأسیسات ورزشی، به شرح زیر قرائت شد:

«علت کوتاهی وزارت متبوع جنابعالی در انجام وظایف، تکالیف و وعده‌های اعلام شده جناب‌عالی چیست و باوجود آنکه سرانه ورزشی سرپوشیده کلان شهر شیراز تقریبا نصف میانگین کشور و سرانه ورزشی روباز شهر شیراز تقریبا یک سوم میانگین کشور است چرا مصوبات سفر هیات دولت به سرانجام نمیرسد؟

مشخصا باتوجه به مصوبات سفر مورخ ۲۱/۰۷/۱۴۰۰ رئیس جمهور به استان فارس پیرامون تکمیل ورزشگاه ۶ هزار نفری شیراز با تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۰ توسط سازمان برنامه و بودجه، متأسفانه تاکنون تکمیل ورزشگاه انجام نشده است. همچنین علی¬رغم بیان شما در مراسم اختتامیه مسابقات بین¬المللی بدمینتون جام فجر مورخ ۲۲/۱۱/۱۴۰۰ در شیراز مبنی بر ساخت مجتمع ورزشی چند منظوره در استان فارس، متاسفانه گام اجرایی جهت تحقق این مهم انجام نشده است. از طرف دیگر باوجود صرف هزینه عمده و ساخت ورزشگاه پارس در شهر شیراز، به دلیل عدم تأمین مالی همچنان امکان بهره¬برداری از این طرح فراهم نشده است. شایان ذکر است موضوع ورزشگاه پارس طی مکاتبه شماره ۱۱۲۱۱۶ مورخ ۰۴/۰۲/۱۴۰۱ و موضوع مجتمع ورزشی چند منظوره در استان فارس طی مکاتبه شماره ۱۳۹۹۳ مورخ ۰۱/۰۲/۱۴۰۱ به استحضار جناب-عالی رسید که متأسفانه با اقدام مقتضی همراه نشده است. همچنین مراتب کوتاهی دستگاه زیرمجموعه جناب¬عالی در پیگیری طرح¬های مصوب و وعده¬های شما قبلا توسط استاندار فارس در نامه¬ی شماره ص۱۴۰۱/۹۵۰۶/۱۰/۵۶ مورخ ۰۴/۰۳/۱۴۰۱ متذکر گردیده که اقدام مقتضی به عمل نیامده است. »

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار